پرینت

کندل استیک چیست؟ یادگیری نمودار شمعی یا Candlestick در تحلیل تکنیکال

نمودار شمعی یا کندل استیک(Candlestick) یکی از مهم‌ترین نمودارهای تحلیل تکنیکال است. این نوع نمودار، اطلاعاتی حیاتی درباره روند قیمت یک دارایی در یک بازه زمانی مشخص در گذشته را به ما می‌دهد. با تحلیل نمودار کندل استیک و شناسایی و تشخیص الگوهای کندل در آن، تریدرها احتمالات روند قیمت در آینده را پیش‌بینی می‌کنند.

جالب است بدانید که نمودارهای کندل استیک

...
پرینت

اوج قیمت یا ATH چیست؟ استفاده از All-Time High در بازار کریپتو

اوج قیمت (سقف یا بالاترین قیمت تاریخ) یا All-Time High که به اختصار ATH نامیده می‌شود، یکی از مفاهیم مهم در فهم رفتار یک بازار است. این مفهوم در عین سادگی به‌شدت پرکاربرد است و تشخیص آن می‌تواند تأثیرات اساسی بر تصمیمات سرمایه‌گذاری یا ترید افراد داشته باشد.

در این مقاله بررسی می‌کنیم که ATH چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین روش‌های تشخ

...
پرینت

شاخص ترس و طمع چیست؟ چطور از شاخص Fear and Greed در ترید استفاده کنیم؟

رفتار بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌‌گذاران در بازار‌ ارز ‌دیجیتال، بر مبنای احساسات است. بر همین اساس شاخص ترس و طمع (Fear and Greed) می‌تواند احساسات متفاوت معامله‌گران را در قالب اعداد و به صورت کمی نشان دهد. در این مطلب با شاخص ترس و طمع و کاربردهای آن در ترید ارزهای دیجیتال بیشتر آشنا می‌شویم.

شاخص ترس و طمع چیست؟

شاخص ترس و طمع (Fear and Greed

...
پرینت

شورت اسکوییز (Short Squeeze) چیست و کسب سود از آن چگونه است

بازارهای مالی دنیای پیچیده‌ای هستند که با قوانین و مقررات مختلفی، ازجمله برپایه عرضه و تقاضا بودن ارزها، اداره می­‌شوند. گاهی اوقات عوامل و پدیده­‌هایی به وجود می‌­آیند که باعث می­‌شوند این بازارها به‌طور ناگهانی با تغییرات زیاد و شدیدی مواجه شوند؛ به‌طور مثال قیمت یک دارایی به‌طرز غیرمنتظره‌ای افزایش یابد. یکی از این عوامل و پدیده‌ها، شورت اسکوییز

...
پرینت

تحلیل فاندامنتال (Fundamental Analysis) چیست؟ آشنایی با تحلیل بنیادی ارز دیجیتال

دو بطری پر از مایع‌هایی بی‌رنگ و شفاف، دقیقاً مثل آب جلوی روی شما قرار دارند. از بین این ۲ بطری، در یکی آب و در دیگری سم ریخته شده است. هیچ چیزی روی آنها نوشته نشده و شما به‌شدت تشنه هستید! یا باید شانس‌تان را امتحان کنید یا تحلیل فاندامنتال بلد باشید! در واقع وقتی بفهمید تحلیل فاندمنتال چیست می‌توانید آب سالم را از سم تشخیص دهید.

در همه بازارهای ما

...

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2